måndag 24 januari 2011

Vägning nr 2 och akuten!

Ja veckan som gått har varit konstig eller vad jag ska säga, jag får inte alls i mej den mängd mat jag ha i mej... jag mixar maten så att den blir som en gegga men får inte i mej mkt mer än en dl, ett ägg kan jag äta utan problem men allt annat är en kamp, får rapa, stäcka på mej, ställa mej upp, spotta, halvt kräkas av allt annat jag stoppar i munnen. Fil och drick yoghurt går ner utan problem men börjar bli såååååååå less på det! Har även fått vara in på akuten med såret ovanför naveln för att det glipar så mycket, det glipar nästan en cm och jag kan se in i magen ca en cm oxå.. NASTY!! Dock inne på akuten så sa dom att jag skulle hålla extra koll och dom kan inte sy eller sätta fast graffer (?) igen utan att öppna upp magen på mej igen... så jag väntar och ser om såret kanske läker av sej själv när jag är tejpad, läkaren sa att det kan gå men det längre tid och ärret blir inte så vackert... men vi får se :)

Tillbaka till vägningen då...
Hals 37cm +- 0
Arm 37cm -1cm sedan förra veckan
Bröst 113cm -2cm sedan förra veckan
Mage 120cm +- 0
Rumpa 125cm -3cm sedan förra veckan
Lår 73,5cm +- 0
Vad 41cm +-0

Vikten -2,2 kg

2 kommentarer:

  1. Så där var mitt sår ovanför naveln också. Det glipade mycket, har ingen aning om hur mycket då jag inte vågade titta :-).
    Jag tejpade det i några veckor. Nu har det läkt ihop fint :-).
    Lycka till!
    Kram Lotta / www.teddybjornenfredriksson.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Oj då! När jag var yngre opererades jag med ett sk. öppet sår, som varken syddes eller häftades igen, det skulle läka av sig självt. Jag sköljde det med natriumklorid (finns att köpa på apoteket) varje dag och la på en kompress som andas. Det läkte fint, ditt sår blir säkert också bra. Kroppen är grym på att läka sig själv.
    Hoppas det går bra!
    Jag har just gått över från "fetma" till "övervikt" idag enligt BMI, känns konstigt.. haha!

    SvaraRadera