torsdag 13 januari 2011

Bilder :)

Jag får väl samanfatta lite hur dagarna i huvudstaden var då, kl 08.00 på måndagen den 10e januari klev jag och min man in på CFTK det satt massor med folk där redan, bara trevliga prickar som skulle opereras samma dag som jag eller dagen efter:) Blev prat med Dag (Läkaren som opererade mej) Dietisten (Vägning, mätning och fotografering + att hon hade en sådan där uuuunderbar våg som mätte fettet i kroppen oxå... *host host*) och Narkosläkaren, fick även lämna blodprover (HB, Socker och Blod grupp). Fick sedan en näve piller som jag skulle äta 2 timmar innan op. Kl 14.30 opererades jag.... ungefär kl 19.30 börjar jag reagera på vad klockan är + att jag ringer min man. Op hade gått bra :)

Tisdag : Efter blodprover, feberkoll, blodtryckskoll osv får mej ett eget rum Pheobe (Alla rummen är döpta efter karraktärerna i Vänner). Får prova äta lite fil (?), dricka vatten (vatten gillar jag inte än heller, det känns för hårt när det kommer ner i magen). Får problem med gaser i magen, att rapa är inte det lättaste ;)

Onsdag : Blodprovstagning, feberkoll, blodtryckskoll, prat med Dietisten, Läkaren och Psykologen så skrivs jag ut... jag mår rikgit bra måste jag säga, hade förväntat mej mera smärtor i magen! Kan ju bero på smärtstillande oxå men jag tycker inte det gör allt för ont ändå :)

Tosdag : Allt knallar på som vanligt här hemma, är sjukskriven tills i början på februari. Att få i mej minst 1L vätska är mitt störta problem, jag blir så hungrig att det sticker i magen men sen efter bara en klunk eller två så känner jag mej mätt och det gör lite ont i magen... känns som träningsvärk nästan. Nåja, bättre lycka i morgon:)

Här bjuder jag på några bilder :)

Tabletterna jag fick innan Op.

Min hand där droppet satt.

Magen efter Op, Dom runda är elektroder från EKG övervakning.

Fick en JÄTTE blåsa på låret, vet inte vart den kom ifrån... ingen sköterska kunde heller förklara, kanske en reaktion på någon medicin?

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det ska bli roligt att följa din blogg framöver.
    Har själv varit på konsultation på CFTK och är nästan säker på att jag ska operara mig men det som jag är rädd för är komplikationer men ingen har ju dött hittils....och så är det ju mycket pengar. Linda

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Det va kul att ses på CFTK!!
    Hoppas allt är bra med dig.

    Här har du adressen till min blogg
    http://livetmedfrub.blogspot.com/

    Kram Angelica

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa att du mådde så pass bra efter din sleeve! Jag ska själv göra en sleeve 1/2 så på tis börjar den 14 dagar långa flytperioden (ser jag inte alls fram emot!) Proteinshakes är inte min melodi men det ska nog gå på nåt vis...
    Lycka till med viktminskningen! / M

    SvaraRadera